フォト
2016年12月
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
無料ブログはココログ

« 韓国旅行記 Trip to Korea 6 | トップページ | 柿 Persimmons »

2012年10月12日 (金)

韓国旅行記 Trip to Korea 7

Dscn2630 Dscn2629 Dscn2638_3 Dscn2641_2 Dscn2642 Dscn2651 Dscn2652 Dscn2646 Photo Dscn2653 Dscn2654 Dscn2656_2

最終日のこの日はYさんと朝早くからキョンボックン(景福宮)を訪れました。ソウルには朝鮮王朝時代の王宮があちこちにあって、ここはその一つです。

毎日定刻に衛兵交替儀式があると後で知りましたが、残念ながら逃しました。またここに来るチャンスがあればぜひ見てみたいものの一つです。青や赤などの鮮やかな伝統衣装の衛兵交替式はきっと見ごたえがあることでしょう。

お昼ごはんはゲストハウスの近くの食堂で食べました。おいしいスープもついてきました。メニューを見てもどんな料理かさっぱりわからないので、

「隣の人と同じもの下さい!」と注文。出てきたものを見たけど、何だか隣と様子が違う。

「食べ方を教えてください!」と店員さんにお願い。

店員さんは無言でガバッとおかずをご飯の器に投入、そして、混ぜ混ぜ・・・ここの店員さん、あんまり愛嬌ないんですよね。

美味しかったのですが、めちゃめちゃ辛くて、しかも量が多い。ご飯で薄めようと思って、ご飯を一人前追加注文しました。「ひーひー」言いながらも完食してしまいました!ちょっと食べ過ぎたみたいです(;;;´Д`)ゝ
服がきつくなってゲストハウスに戻って着替えするはめになりました。

昼食後、ゲストハウスのそばのかわいいカフェで最後の時間を惜しみました。カップの中のハートは、飲み終わる寸前までその形をとどめていたのが驚きでしたheart
こんなにおいしい紅茶は飲んだことはないような気がしました。これで旅もおしまいです。

heart 心より愛を込めて。さよなら、ソウル。さよなら、韓国。また来る日まできっと私を待っていてね。サランヘ。アンニョン!

(完)

この「韓国旅行記」を旅行中お世話になったイ テェヒヨさんに感謝を込めて捧げます。

On the last day, I visited Gyeongbokgung Palace with Ysan in Soul. There are old palaces from the Chosen Dynasty scattered around in Soul. Gyeongbokgung Palace is one of them.

I heard that the Change of the Guards Ceremony is held regularly almost every day, but unfortunately I missed it. If there is another time, I would surely like to watch one. It would be exciting to see palace guards in traditional colorful costumes do the ceremony.

Coming back to Honde again, we had lunch at a restaurant near my guesthouse. Since we had no idea what were on the menu, we ordered the same dish as the couple sitting at the next table. Even when you can read the language, quite often it's hard to imagine what kind of food they are.

The food tasted real good and one portion was so big, but I ordered another bowl of rice in order to "rice down “ its hotness. I ate it all up in spite of myself.

After the meal, I savored what little time left before leaving for the airport, having a cup of tea at a cafe near my guesthouse. It's amazing that the heart in the cup kept its shape until the last sip.
I thought that was the best tea I had had in my life. And this is the end of my trip.

Now it was the time to say good-bye. Good-bye to Soul, good-bye to Korea. Wait until I come back next time. With love.
(The end)

Many thanks to my dear Korean friend Lee Ta Ehyo, who took all the time and trouble to make me happy while I was in Korea and has been helping me with Korean.

« 韓国旅行記 Trip to Korea 6 | トップページ | 柿 Persimmons »

6.海外旅行」カテゴリの記事

コメント

こんばんは
何もかも初めて見る写真ですが 衛兵の伝統衣装は
あまりにもカラフルで びっくりしました。
それと帽子?でしょうか?
アクセサリーみたいなもので 首ではなくて 耳の辺りから見えるのは いったい何処から何処へかけているのでしょうか?不思議です。
衛兵交替儀式も面白そうですね。happy01
益々 韓国に行ってみたくなりました。

s.takeさん、私も初めてです。きれいですよね!
ぜひ行ってみてください。

韓国は近いし、時差もないし行きやすい国だと思います。国内旅行より安いくらいです。物価も安かったです。

コメントを書く

コメントは記事投稿者が公開するまで表示されません。

(ウェブ上には掲載しません)

« 韓国旅行記 Trip to Korea 6 | トップページ | 柿 Persimmons »