フォト
2016年12月
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
無料ブログはココログ

« 韓国旅行記 Trip to Korea 2 | トップページ | 韓国旅行記 Trip to Korea 4 »

2012年10月 6日 (土)

韓国旅行記 Trip to Korea 3

Dscn2401 Dscn2411 Dscn2404_3 Dscn2414 Dscn2418 Dscn2436 Dscn2424 Dscn2446 Dscn2450

2日目。次の大型台風のお陰で朝から土砂降り。水はけが良くないようで、あちこち洪水状態です。Yさんは学校の授業があるので、私はTさんと水原(スウォン)方面へ向かいました。車で2時間から3時間かかったと思います。サムスン創始者で初代会長の建てたというホアム美術館へ行きました。

美術館の中は勿論ですが、建物だけでも見る価値があります。庭がすばらしくきれいでした。こんな雨でなければ庭の散策も楽しめたと思います。

しかし、土砂振りの雨はますます激しく、この後行く予定だった世界遺産の一つである水原華城には結局行くことはできませんでした。車の中から遠巻きに写真だけ撮りました。この横殴りの雨の中傘と雨合羽で見学をしている観光客の一群が見えました。

ソウルに戻りYさんと三人でロッテワールドに行きました。雨の日の過ごし方としてお勧めの場所です。しばし童心に返り、おとぎの国で楽しい時間を過ごしました。ディズニーランドがすっぽり室内に収まった様な感じです。

On the second day, another typhoon struck Korea and it rained cats and dogs from the morning. The drainage didn't seem to be really good and everywhere was flooded.

In this downpour, I went for Suwon with Tsan. We first visited Ho-Am Museum, which was founded by the founder and the first president of Samsung group. It took us two to three hours to get there by car. The buildings and gardens as well as all the art works were worth visiting. I would have taken a leisurely walk around the gardens if it had not been raining.

The rain got heavier, coming down slantwise. We gave up visiting Suwon Castle, one of the world heritage sites, altogether, which made a good reason for me to come back here. I saw a group of tourists walking in this downpour with rain gear.

We went back to Soul, picked up Ysan and went to Lotte World. This turned out to be the best spot on a rainy day. We enjoyed being kids again in this fairyland, enjoying riding the balloons and the merry-go-round.

« 韓国旅行記 Trip to Korea 2 | トップページ | 韓国旅行記 Trip to Korea 4 »

6.海外旅行」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く

コメントは記事投稿者が公開するまで表示されません。

(ウェブ上には掲載しません)

« 韓国旅行記 Trip to Korea 2 | トップページ | 韓国旅行記 Trip to Korea 4 »