フォト
2016年12月
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
無料ブログはココログ

« 韓国旅行記 Trip to Korea 3 | トップページ | 韓国旅行記 Trip to Korea 5 »

2012年10月 7日 (日)

韓国旅行記 Trip to Korea 4

Dscn2472 Dscn2485 Dscn2489 Dscn2497 Dscn2501 Dscn2508 Dscn2519_2 Dscn2521 Dscn2477


韓国3日目です。Yさんは授業があるので、私は朝早くから一人で北村(プクチョン)に行ってきました。北村はソウルの都心部にあって、朝鮮王朝時代にまで遡る伝統的な韓国のお屋敷が建ち並んでいる街です。今もここには人々が暮らしていて、生きた博物館と呼ばれているそうです。

いろいろなお店や工房などもあり、メドゥプ作りなどの体験もできます。時間があれば一日ここで過ごしても飽きないだろうと思いました。

ここで、インドネシアの旅行者と知り合いました。英語がとても流暢な方で、良い旅仲間になりました。おしゃべりしながらこのすてきな街を散策し、楽しい時間を過ごすことができました。

さて、北村から弘大に帰る時、地下鉄の方向を乗り違えてしまいました。環状線になっていて、反対方向なので3倍くらいの時間がかかり、午後の待ち合わせ時間に遅れるハメになりました。

一緒に乗り合わせた韓国人の乗客の人達に親切にしていただきました。隣に座ったおじさんは私の持っている路線図を見ながら、駅の数を数えてくれました。私の前にいた若い韓国男性は私の降りる駅まで一緒に来てくれました。さらに何と私の駅で一緒に降りて待ち合わせ場所まで一緒に来てくれました。

その人は3年間日本で仕事をしていたことがあり、日本語が話せてうれしかったと言ってくれました。

Day 3 in Korea.

I left Honde early in the morning for Bukchon, which is located in the center of Soul. It's home to hundreds of traditional houses called 'hanok' that date back to the Chosen Dynasty. Even now people live in these houses and that's why this area is called a "living museum."

There are also a variety of shops and workshops, where you can experience traditional crafts. I would not have been tired of being here all day.

I got acquainted with this tourist from Indonesia. He spoke English fluently. We strolled around the alleys, enjoyed each other's company.

Some hours later, I took the subway to go back to Honde, but in the wrong direction. It was a loop line and it took me three times as much time as it should be.

The Korean passengers on the train were kind to me. The man sitting next to me looked over my shoulder at my subway map and told me what to do, and the young man standing in front of me even decided not to get off the train at his station. Instead, he came along with me all the way to the gathering place for my tour in the afternoon.

He said that he had worked in Japan for three years. He was very happy to speak Japanese after a while.
But still, I can't help thinking he was very very kind.

« 韓国旅行記 Trip to Korea 3 | トップページ | 韓国旅行記 Trip to Korea 5 »

6.海外旅行」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く

コメントは記事投稿者が公開するまで表示されません。

(ウェブ上には掲載しません)

« 韓国旅行記 Trip to Korea 3 | トップページ | 韓国旅行記 Trip to Korea 5 »