フォト
2016年12月
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
無料ブログはココログ

« "The Ring." | トップページ | 今日はパイの日 Happy Pi Day! »

2014年2月26日 (水)

"English Salon" 英語サロン

Galveston

昨日新潟クロスパルで開かれた「英語サロン」に参加しました。日系三世のFayeさんという方がゲストスピーカーでした。「英語サロン」への参加は昨年から2度目になります。本当に良い企画だと思います。

Faye(フェイ)さんは見た目は日本人、でも実はアメリカ人であるということが一体どういうことなのか、楽しいエピソードを交えて話されました。本当に興味深いお話しでした。

実は昨日会場に入った時、流暢な英語が聞こえてきたので思わずそちらに目が行きました。私のとっさの反応は「こんなに英語の上手な人が新潟にいたんだ!」でしたが、実はそれがフェイさんだったんです!!

昨日は特別に新潟の姉妹都市ガルベストン市のお祭りでばら撒かれるビーズの首飾りがもらえました。そのお祭りではたくさんビーズを手に入れた人に福が来るらしいです。私は2個もらいました。

I joined the meeting of “English Salon” held at “Crosspal” in Niigata yesterday. The third- generation Japanese-American (Nikkei Sansei) Faye talked about what it is like to look totally Japanese but to be American in Japan. It was so much fun to hear her all those experiences as “Nikkei Sansei.”
To tell the truth, “Wow, she speaks English so well!” was my first impression of her when I first stepped into the room, only to find that she was a native speaker.

I got two bead necklaces, which happened to be a special treat only for yesterday. I hear they scatter beaded necklaces at a festival in Galveston, a sister city o f Niigata. The more you get, the more luck you will get. The meeting yesterday was held by “Galveston Committee.”


« "The Ring." | トップページ | 今日はパイの日 Happy Pi Day! »

1.英語の話」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く

コメントは記事投稿者が公開するまで表示されません。

(ウェブ上には掲載しません)

« "The Ring." | トップページ | 今日はパイの日 Happy Pi Day! »