フォト
2016年12月
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
無料ブログはココログ

« ベトナム旅行その4 Trip to Vietnam 4 | トップページ | ベトナム旅行その6 Trip to Vietnam 6 »

2015年6月 9日 (火)

ベトナム旅行その5 Trip to Vietnam 5

1 2 9 3 4 5 6 7 8

Scroll to the bottom for English.
翌日の朝、バッチャン村という陶器の故郷に行きました。バスで1時間くらいのところでした。村民のほとんどが陶芸家というこの村。バッチャン焼というかわいらしい模様のティーセットや皿、スプーン、鍋敷きなど魅力的な陶器がいろいろありましたが、ここの品物は決して安くはないです。。ガイドさんがどんなに丈夫な陶器であるかアピールしたかったのでしょうが、お店の棚に並んでいる陶器をカーンカーンと手荒くぶつけて見せてくれたのにはかなりはらはらしました。

私はトンボの模様のついている小さな鍋敷きを1個だけ買いましたが、眺めてみるとなかなかかわいらしい。でもやっぱり高いわ!!バッチャン焼は高価なものなのかも知れないですが、それだけではない。

ベトナムの物価は安いはずなんですが、私たちが連れて行かれたお店は全然安くないところばかりでした。それがパッケージツアーの宿命かもしれない~

ベトナムの貨幣は「ドン」と言い、やたら桁が大きい。たとえば10,000ドンは日本円にすると50円くらい。換算するには「ドン」のゼロを二つとって2で割ると円になる。つまり

10,000ドン → ゼロを2つ取って 100÷2=50円

ベトナムではドルが使えるのでドル(または円)だけを使いました。ドンに両替するととんでもない札束になり、支払いの時にも札を数えるのが大変かもです。

この後、ハノイに戻り、市内観光をしましたが、かなりの駆け足。特に旧市街がとても良かったですが、あまり自由な散策の時間がなかったのが残念です。

旧市街は見所もたくさんあるようなので、一人で来たなら時間をかけてゆっくり歩きまわり、カフェに入って休んだり、お店を見て回ったりしながら一日ここでぶらついてみたいと思いました。私にとってはハロン湾よりも魅力的な場所でした。ただし、一人で道路を横断するのはかなりのハイレベルです!!

続く

Next morning, we visited Bat Trang Village known as traditional Bat Trang Ceramics. An hour bus ride from central Hanoi took us there. Most of the village people are ceramic artists. I found a lot of nice products such as tea sets, dishes, plates and others, but I found them rather expensive. Our tour guide showed us how they were shock-proofed by hitting a ceramic against another he randomly picked from the shop shelves, which made me a bit concerned.

I bought a small tea stand with a dragonfly pattern quite typical to Bat Trang Pottery. It's pretty and precious. Small as it is, it's rather expensive. Probably they are worth the money. But it's not the only case with this.

I had thought things should be cheap in Vietnam, but the stores and shops we were taken to were not at all cheap. That is a trick typical to a package tour.

The Vietnamese currency is "Dong." You see five-digit or six- digit prices there. 10,000 dong is about 50 yen. To convert dong to yen, drop two zero and divide by two.

10,000 dong → 100 ÷2 = 50 yen

American dollars can be used. I used only dollars to make things easier. If you exchange yen into dong, you will have a mountain of bills.

After Bat Trang, we went back to Hanoi and did a quick site-seeing in the city.

I especially liked the old quarter of the city where there are a lot of sites. If I had been traveling alone, I would have spent the whole day, walking around, doing shopping and taking some rest at a cafe or two. Except that it's a high-level challenge to just cross the street.

To be continued.

« ベトナム旅行その4 Trip to Vietnam 4 | トップページ | ベトナム旅行その6 Trip to Vietnam 6 »

6.海外旅行」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く

コメントは記事投稿者が公開するまで表示されません。

(ウェブ上には掲載しません)

« ベトナム旅行その4 Trip to Vietnam 4 | トップページ | ベトナム旅行その6 Trip to Vietnam 6 »