フォト
2016年12月
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
無料ブログはココログ

« ガルベストン旅行3 A trip to Galveston 3 | トップページ | ガルベストン旅行5 A trip to Galveston »

2015年11月23日 (月)

ガルベストン旅行4 A trip to Galveston 4

18_3 26 27_2
28_2 157_2 163_2
171_2 174 177_2
138 180 181

Scroll to bottom for English.

ガルベストン二日目はムーディーガーデンにて文化体験のイベントが行われました。これが今回の私達のガルベストン訪問の最大のミッションになります。

ガーデン内のラーニング・プレイスというところの二部屋と中庭を使い、午後からのイベントに備え朝から会場の設営を行いました。

私は折り紙の担当でしたが、書道、お箸体験、着物着付け、お茶、新潟のお菓子お酒の試飲、新潟紹介などのコーナーがありました。それに呼び込み担当の人たちのがんばりもあって、イベントは大盛況の内に終えることができました。

思った以上にたくさんの人たちが来てくれて、大忙しの一日でしたが、楽しかったです。来場者の方達の表情がすごくいい。いい人が多い気がする。

折り紙は得意と言う人たちも何人か来ました。中には一緒に教える手伝いをしてくれる人まで現れました。折り紙は今や世界じゅうに広がっているようです。

そう言えば最近、TEDと言うプリゼンテーションのイベントで「折り紙の数学と魔法」というスピーチを聞きました。NASAでは折り紙を応用したソーラーパネルが開発されているようです。折り紙が宇宙にまでつながってしまうなんてとっても驚きです。

私達の作るものは全然簡単なものですが(鶴が一番難しいくらい)、私達「折り紙班」の班長さんが本物のお札で作った動物園とピンセットを使って作った繊細で芸術的な折り紙の展示には私達も感嘆の声を上げました。すごい作品です。一枚の紙から作られているとは思えないまさに数学的な思考が要求される折り紙だと思います。

The culture experience event was held on the second day. Our mission was to introduce Niigata and Japanese culture.

In the morning, we set up the place, using two classrooms and the court yard in the learning place in Moodie Garden.

I was in charge of origami. There were also booths for calligraphy, tea ceremony, kimono wearing, introducing Niigata rice cracker and tasting sake, picking-up-beans-with-chopsticks and so on. There were also people in charge of calling and attracting visitors into our event. Many people came and we ended the event on a high note.

It was a busy day, but good busy.

There were some people who are good at origami. There even appeared a man who helped us teaching how to do origami with us.

I happened to see a presentation "Math and Magic of Origami" on TED presentation. A solar power panel utilizing origami has been developed at NASA. It's amazing origami has reached as far as the universe.

Our origami is simple and easy, but the animals that the honcho of our origami section made from real bills and the sophisticated and elaborate origami works he made with tweezers were so amazing that even we couldn't help oohing and ahhing. It's unbelievable that they are made from one piece of paper. It's origami that requires mathematical brain work.

« ガルベストン旅行3 A trip to Galveston 3 | トップページ | ガルベストン旅行5 A trip to Galveston »

6.海外旅行」カテゴリの記事

コメント

u look so happy - u had a nice trip in ameria.. waiting for ur new story..^^

Thank you! I'll write more stories.
The city of Galveston put out the video. I appear in origami section, only for only a short time, though.

https://www.facebook.com/cityofgalveston/videos/989991791062503/?fref=nf

コメントを書く

コメントは記事投稿者が公開するまで表示されません。

(ウェブ上には掲載しません)

« ガルベストン旅行3 A trip to Galveston 3 | トップページ | ガルベストン旅行5 A trip to Galveston »