フォト
2016年12月
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
無料ブログはココログ

« ガルベストン旅行5 A trip to Galveston | トップページ | ガルベストン旅行7 A trip to Galveston 7 »

2015年12月 3日 (木)

ガルベストン旅行6 A trip to Galveston 6

251 244 255 259 261 262

ステイ先の家の様子と近所です。平屋が多いです。

ムーディーガーデンのクリスマスイルミネーションを見た後は、「やっぱり家庭料理が食べたいわよね~」と言うことで、ホストファミリーの家に戻り夕食ということに決めていました。

しかし帰り道の車の中でポーラさんが言いました。いわゆる本格的な料理という料理はしないので、冷蔵庫にあるあれとこれを温めて、サンドイッチを作ろうかと思うがそれでどうかなと。思い描いていた家庭料理ではないが、私はそれでいいと答えましたが、それを聞いた料理大好きなSさん(同じ家にステイしたお仲間)が、こともあろうに、「じゃ、私が料理する」と言い出しました。え、うそでしょ!

結局、冷蔵庫や棚を物色し、「ミックスベジタブルのトマトシチュー」と「鶏のソテーのポテトとホーレンソウ添え」を作ることに。私はそのお手伝いをする羽目に・・・

まさかここで料理することになるとはね。(1ヶ月あるいは1週間、いや4,5日でも滞在するならそれもありだが・・・)

ポーラさんは私達がせっせとキッチンで働いている様子をパチパチとカメラで撮り、出来上がった料理を三人で食べながら、「今度は私も同じものを作ってみる」としきりに感心していました。

Sさんも私も家では毎日料理をしていると言うと、「毎日するのか?」と驚かれました。一般化することはできないですが、日本人の主婦はたいてい毎日料理をしますよね。最低でも夜はちゃんとした料理を作るし、朝はご飯に味噌汁、焼き魚か卵焼きなど作ると言っても結構当たり前で驚く人はいないと思います。

そう言えば以前にも朝食の話をしたらアメリカ人の友達に「朝から火を使って料理をするのか」と驚かれたことがありますが、食文化の違いを感じますね。人によっても違うでしょうが。まあ、一人暮らしだとあまり作らないかもね。ポーラさんはこの日の朝ごはんは早起きして作ってくれました。私もちょっと手伝いましたよ。

Above are the pictures of the house and the neighborhood we stayed at.

After enjoying Christmas lights at Moodie Garden, we went back home to have some home cooking.

On the way back, Paula said, " I don't do "cooking" cooking. So I'll heat up this and that in the fridge and make sandwiches. Is that OK?" To hear this, my home-stay mate S said, "I'll cook. I like cooking." It may have been different from what you think when you hear "home cooking." But...

"Are you sure?!"

Coming back home and checking the refrigerator, she decided to make tomato stew with mix vegetables and chicken saute with potato and spinach. So I ended up helping her in the kitchen.

Paula took our pictures while we were cooking and seemed to be very impressed with the dishes we made. She told us that she would cook the same thing herself.

Hearing us say that we cook every day at home, she seemed to be surprised, asking, "Every day?" I can't generalize, but most of the Japanese wives cook every day, don't they? No one would be surprised to hear that they cook rice, miso soup, grilled fish or fried egg or something for breakfast. Come to think of it, one of my American friends was once surprised to hear about our cooking breakfast in the morning. Food culture seems to be different from each other. But of course, it depends, and if you live alone, you probably would cook less often. Paula had made breakfast for us early in the morning, and it was good, I have to add.

« ガルベストン旅行5 A trip to Galveston | トップページ | ガルベストン旅行7 A trip to Galveston 7 »

6.海外旅行」カテゴリの記事

コメント

コメントを書く

コメントは記事投稿者が公開するまで表示されません。

(ウェブ上には掲載しません)

« ガルベストン旅行5 A trip to Galveston | トップページ | ガルベストン旅行7 A trip to Galveston 7 »